Wednesday, February 23, 2011

Ghost. Is that real or just imagination?

hantu. sebut psl hantu, mcm looksnothing je kan. agak2 kalau aku ckp aku pernah nmpak, sah2 korg takcaye enn? hahha, takkisahlaa korg nak percaya ke tak. tapi aku pernah nampak beberapa kali. perasaan aku time nampak tuu takyah cite laa weyh, bukan seram sejuk, bukan menggigil, bukan takut tp aku terasa mcm nak mati, nak gugur jantung aku. hmm, mcm2 jenis hantu wujud sebenarnye, walau banyak kali nmpak tp aku msh xbiasa, sbb sgt menyeramkan weyh. mule2 aku pun takpercaya hantu, ingatkan imagination je, tp enth laa, hanya allah je yg tahu.

scene1;
nii 1st time aku nampak. time tuu aku rse aku baru 7-8tahun cmtu laaa. aku duk kat lembah jaya, yelaa, kawasan hutan kan, time tuu mati lampu. so aku pun duk luar ruma dgn nenek aku. duk sibuk2 org2 tua bercakap psl lampu, aku pun pandang ke arah hutan, pandang punye pandang, tup2 tgk ade bnde mcm terbang. atas pokok jee. aku pun time tu xthu pape, aku tgk jee, smpai laa aku dah xingat pape lps tuu. muke dye jelas kat ingatan aku smpai hrini. pengalaman pertama laa katakan enn. (diorg gelar hantu nii pontianak, entah betul ke tak aku pun xthu)

scene2:
time nii aku msh lagi dlm lingkungan 8-10tahun. time tuu aku katruma parents dgn nenek aku, pastu nenek aku pun suh aku amek lauk kat ruma dye, alang2 ruma dekat (depan2 je) so aku pun pegi laa. aku tgk pintu tutup, so aku pun bukak, bile aku msuk, pintu tutup lg, aku jengah kat bilik nenek, aku tgk ada org sembahyang, aku pun igt nenek aku buat magic, hahahhahah. dah lps tuu, aku amek la lauk kat dapur, pastu bile aku keluar, aku tgk bende tuu makin lama makin tinggi, hampir cecah bumbung. pun aku igt org buat magic. smpai kat ruma parents aku bthu nenek brulah aku tahu itu ape.

scene3;
taksalah aku time tu aku kecik jugak, msh budak lg, hri jumaat, aku tidur uma nenek, bile aku bukak mata, aku nmpak "bapak" aku dlm tv. aku dgr nenek ngan adik tgh cakap kat atas aku, bayang pun ada. so aku dgn confident pun bercakap "nek, tgk tuu, dye msuk tv" bile aku berpaling, takde org? kali nii plak aku igt aku mimpi, (pdhl takpun)

scene4;
time ni plak aku aku 12tahun. kat ruma area kosas ampang. aku tgh duduk kat lantai, mak ngan auntie kat balconi, tgh syok aku main patung, tgk ade org lalu, lelaki, dye pandang aku, smpai kat pintu dye hilang. aku igt anak auntie aku. aku pun pgy lah tanya mak aku, tp diorg tak jawab. bile aku dah tdur (pure2 j sbb kne pakse) aku tdengar mak ckp tu roh lelaki yg mati bunuh diri katruma tuu.

scene5;
masih lg kt kosas nii. time nii nenek aku bru j meninggal. aku tdur luar sbb aku merajuk dgn mak, tgh tidur tuu tibe2 aku terbangun. time aku bukak mata, aku nmpk xnmpak sbb mamai enn. kat dapur aku nmpak ade org tua, tgh berdiri then bile abang aku terbangun aku tgk bende tu dah xd. punye la cuak ak xpena tidur depan lg.


scene6;
time nii aku form3 or 4 cmtu laa. xingat dah. aku tgh mandi nak g sekolah. awal pagii lagi tuu. dah lepas aku bukak baju sume, aku pun berus gigi, tibe2 aku mcm terasa nak pandang cermin, xthu knp. tp aku msh buat xthu, ak pakse diri xnak pandang then tibe2 aku pandang jugak. bile dah pandang tuu, aku tak boleh alih pandangan, sebab tibe2 ade muke muncul kat situ, aku tergamam, terjatuh, tp msh lg pandang bnde tu, ak xnk pun pandang tp xthu knp aku pndang, mcm ade yg tahan kepala and mata aku dr berpaling, aku try jerit kuatt, tp xde bunyi suara pun, aku try and try. tp xboleh. tangan aku try nak capai pintu tp xboleh, aku try and try lps tu dpt, tp aku xley berdiri. aku pun merangkak keluar jerit nama mak aku. mak aku pun terkejut and bangun. aku cpt2 peluk mak aku. lps tuu, aku mandi nk g sekolah aku bukak j pintu suh mak aku tunggu depan tu. aku dah xfikir malu dah doe, takut punye psl. berhari2 aku mandi xtutup pintu hahah

scene7;
ni bru je jadi dlm 2010. aku kt trafic light, simpang belah kiri lampu hijau, ade lori lalu, aku nampak ade kucing melintas pastu kne langgar. aku nampak!!!! aku pun jerit, last sekali aku tgk blk xde mayat kucing. yg ade kertas kosong j.

scene8;
yg nii kat rawang. 2010 jugak. time tuu tgh mlm, ktrg jenjalan enn, tibe2 aku nmpak ade org jalan. tp dye tinggi, makin tinggi, aku dah berpeluh2 tgk. tibe2 ade sorg budak prasan, dye tanya aku, "nampak jugak ke?" ehh, dye nampak laa, maknanya aku tak berkhayal!!! fuck seram kot walau hanya lembaga hitam.

scene9;
yg nii kat puncak alam, aku nmpak roh berkeliaran, banyak gile. aku punye laa cuak tahap babi. aku diam j. buat2 cool, pdahal aku nk menangis. tp sbb ak dah salu nmpak bayang cmtuu enn, aku boleh laa kawal skit. then tibe2 plak, kat hujung tuuu, ade satu lg menyeramkan. aku dah nak tkencing dah, fuhh, pocong laa siall. yg tu series menakutkan. esok tuu, aku trus pakai tdung. series taktipu. tp sebulan je laa hahahha.

sebenarnye banyak lg aku nmpak, nii antara yg menyeramkan and paling aku takley lupe, smpai bile2. smpai skrg aku msh cri jwpan, hantu atau apa? entah laa. korg nk percaya atau tak, lantaklahh. aku takrugi dan tak untung. nak share jee :D

1 comment:

  1. haha , org cakap kalau org hati bersih je senang nampak :)

    ReplyDelete